Top 20 Media Stories CNN’s Brian Stelter ‘Overlooked’ On His Show Dedicated To Media Stories

Top 20 Media Stories CNN’s Brian Stelter ‘Overlooked’ On His Show Dedicated To Media Stories

Of all the year-end roundups coming out, the one that caught our eye for pointing out the worst examples of MSM hypocrisy comes from Joseph A. Wulfohn via Fox News, who notes the top 20 major media stories that were utterly ignored by CNN‘s Brian Stelter – whose entire job is to cover controversies involving the media.

Yet, “Stelter turned a blind eye to many headlines that were far from flattering to his liberal allies in the industry,” writes Wulfohn – who notes that this is nothing new for the CNN host. “Most famously, he completely avoided ABC News’ shocking coverup of the Jeffrey Epstein scandal, omitting it from his “top ten media stories” of 2019.”

Without further ado, here are 2021’s top 20 major media stories ignored by Brian Stelter:

Judge bans MSNBC from the Kyle Rittenhouse trial

The entire nation was intensely monitoring the trial of teenager Kyle Rittenhouse, who was charged with murdering two people amid the Kenosha riots following the 2020 police-involved shooting of Jacob Blake. But the day before Rittenhouse was acquitted on all counts, Judge Bruce Schroeder made headlines by barring MSNBC from the courthouse after police caught a freelance NBC News producer following the jury bus when he ran a red light. 

Stelter swept the controversy plaguing CNN’s closest liberal competitor under the rug. -Fox News

In fact, CNN has essentially sheltered MSNBC from scrutiny – which has appeared just 34 times in Reliable Sources’ 2021 transcripts vs. Fox News, which appeared 695 times (via Grabien search results).

Stelter ignored Joy Reid’s spat with rapper Nicki Minaj over her vaccine hesitancy, as well as MSNBC analyst and NYT editorial board member Mara Gay, when she said that the sight of American flags on the back of trucks was “disturbing,” which caused the Times to issue a statement in her defense. Yet, crickets from Stelter.

As Wulfohn notes, the respect seems to be mutual, as MSNBC offers ‘little to no coverage’ of any controversy at CNN.

Trump-era media narratives that fell apart 

In March, the media pundit avoided the Washington Post’s major correction to its bombshell January report about a phone call between then-President Donald Trump and a Georgia elections investigator, urging her to “find the fraud” and that she would be a “national hero” if she did, which turned out to be not true.

WASHINGTON POST PANNED FOR MASSIVE CORRECTION TO TRUMP-GEORGIA ELECTION STORY: ‘SO, THEY MADE UP QUOTES’

The CNN star had nothing to say about the collapsed narrative alleging Trump ordered Lafayette Square Park to be cleared of protesters so he could pose in front of the riot-torched St. John’s Church last year. An inspector general investigation concluded U.S. Park Police and the U.S. Secret Service deemed it necessary to remove protestors from the park in order to install anti-scale fencing. -Fox News

The Washington Post issues stunning corrections on articles involving the Steele dossier

Yet, Stelter couldn’t be bothered when the dossier his network breathlessly peddled was completely debunked after Christopher Steele source Igor Danchenko was accused of lying to the FBI, leading to a flood of corrections from WaPo.

The first two stories, published in March 2017 and February 2019, were changed when the newspaper’s executive editor, Sally Buzbee, said she could no longer stand by their accuracy. The Post added editor’s notes, amended headlines, removed sections identifying Sergei Millian as the source and deleted an accompanying video summarizing the articles. 

Lengthy editor’s notes were additionally placed on at least 14 other articles. 

The Steele dossier helped fuel the Trump-Russia collusion conspiracy for years and dominated CNN and MSNBC’s coverage. -Fox News

The New York Times forced to admit Babylon Bee is not ‘misinformation’

This one was a biggie – after the Times ran a story in March characterizing the satire site The Babylon Bee as “misinformation.” In fact, they called it a “far-right misinformation site” that “sometimes trafficked in misinformation under the guise of satire.”

Under the threat of a lawsuit, the Times issued a correction in June which backpedaled their claim.

“An earlier version of this article referred imprecisely to the Babylon Bee, a right-leaning satirical website, and a controversy regarding the handling of its content by Facebook and the fact-checking site Snopes. While both Facebook and Snopes previously have classified some Babylon Bee articles as misinformation, rather than satire, they have dropped those claims, and the Babylon Bee denies that it has trafficked in misinformation,” reads the correction.

Paging Stelter? Nope.

Don Lemon’s texts emerge during the Jussie Smollett trial

Former “Empire” star Jussie Smollett shocked the nation in 2019 when he claimed he was the victim of a vicious hate crime in Chicago, which the national media hyped while offering little to no skepticism. It wasn’t long before Chicago Police Department suspected Smollett had orchestrated a hoax. 

Nearly three years later, Smollett stood trial and was ultimately convicted on five counts of disorderly conduct.

However, before the verdict was in, Smollett revealed during his testimony that he was tipped off about the CPD’s doubts into his claims by his pal, CNN anchor Don Lemon. -Fox News

Neither Lemon nor Stelter mentioned the incident on their CNN shows.

The turmoil of The Lincoln Project

If CNN is the king of propaganda, anti-Trump PAC The Lincoln Project is a close second. They also have a pedophile problem in common. In January, news broke that Lincoln Project co-founder John Weaver was accused of sexually harassing 20 young men online, one of whom was just 14 when it began.

All of Weaver’s former colleagues denied knowledge of the predatory behavior, and Weaver himself has since resigned and vanished from the public.

In addition to ignoring this, Stelter also failed to mention questions over the group’s murky financial dealings – and where millions of dollars raised to fight Trumpism actually ended up.

The marathon of controversies sparked an exodus among the group’s prominent leaders and even calls from co-founder George Conway, who had left the group in 2020, to be shut down. 

However, the Lincoln Project was able to weather the storm and managed to keep the lights on thanks to the lack of media coverage its scandals received. 

More recently, Stelter failed to address the Lincoln Project’s widely panned race stunt it took credit for in the days leading up to the Virginia gubernatorial election. In a move that co-founder Steve Schmidt even condemned as “recklessly stupid,” the Lincoln Project sent five people – one of them a Black man – to dress as Tiki-torch bearing White nationalists in front of Republican Glenn Youngkin’s campaign bus in Charlottesville, in what was viewed as a desperate smear effort to liken his supporters to racists. -Fox News

USA Today allows Stacey Abrams to stealth-edit column to water down past support for Georgia boycott

This spring, Georgia was at the center of an intense national debate over its election reform legislation that was signed into law after the 2020 election with prominent Democrats calling it racist and comparing it to “Jim Crow.” A movement to boycott the Peach State was ignited and one of its backers appeared to be Democratic gubernatorial candidate Stacey Abrams. 

In an op-ed published by USA Today in March 31, Abrams argued that boycotts were an effective form of protest, writing, “The impassioned response to the racist, classist bill that is now the law of Georgia is to boycott in order to achieve change.”

But after Major League Baseball announced it was moving its All-Star Game out of Atlanta, Abram’s op-ed went through a stunning transformation, watering down her support for boycotts historically without issuing any editor’s note acknowledging the changes.

A spokesperson for Gannett, USA Today’s parent company, told Fox News, “We regret the oversight in updating the Stacey Abrams column. As soon as we recognized there was no editor’s note, we added it to the page to reflect her changes. We have reviewed our procedures to ensure this does not occur again.”

The journalistic malpractice was ultimately ignored by CNN’s media hall monitor. -Fox News

Joe Rogan’s explosive interview with CNN’s Dr. Sanjay Gupta

This one might actually be #1, as podcast giant Joe Rogan cornered CNN’s top doc over the network’s disingenuous framing of Ivermectin as a ‘horse dewormer.’

“Calling it a horse de-wormer is not the most flattering thing, I get that,” said Gupta.

It’s a lie on a news network – and it’s a lie that they’re conscious of. It’s not a mistake. They’re unfavorably framing it as veterinary medicine,” Rogan shot back.

“Why would you say that when you’re talking about a drug that’s been given out to billions and billions of people? A drug that was responsible for one of the inventors winning the Nobel Prize in 2015?” the 54-year-old Rogan continued.

“A drug that has been shown to stop viral replication in vitro – you know that, right? Why would they lie and say that’s horse de-wormer? I can afford people medicine, motherfucker. This is ridiculous.”

Watch:

Joe Rogan asks Sanjay Gupta if it bothers him that CNN outright lied about Rogan taking horse dewormer to recover from covid. This is fantastic: pic.twitter.com/PEgJqIXhSD

— Clay Travis (@ClayTravis) October 14, 2021

CNN then doubled down on their stupidity, issuing a statement which said “The only thing CNN did wrong here was bruise the ego of a popular podcaster who pushed dangerous conspiracy theories and risked the lives of millions of people in doing so.”

Radio silence from Stelter…

Rolling Stone, MSNBC stars peddle false narrative of ivermectin overdoses overwhelming Oklahoma hospitals

After Joe Rogan announced that he’d kicked Covid in just a few days using a cocktail of drugs, including Ivermectin – an anti-parasitic prescribed for humans for over 35 years, with over 4 billion doses administered (and most recently as a Covid-19 treatment), the left quickly started mocking Rogan for having taken a ‘horse dewormer’ due to its dual use in livestock.

Rolling Stone’s Jon Blistein led the charge:

Then, Rolling Stone‘s Peter Wade took another stab – publishing a hit piece claiming that Oklahoma ERs were overflowing with people ‘overdosing on horse dewormer.’

As people take the drug, McElyea said patients have arrived at hospitals with negative reactions like nausea, vomiting, muscle aches, and cramping — or even loss of sight.
The scariest one that I’ve heard of and seen is people coming in with vision loss,” the doctor said. -Rolling Stone

It was all a lie…  as NHS Sequoyah, located in Sallisaw, Oklahoma – issued a statement disavowing McElyea’s claims.

Of course, the lie was peddled by MSM notables, including Rachel Maddow and Joy Reid.

Stelter? Reliable sources? His job running cover, as opposed to exposing MSM lies should be clear as day by now.

New York Times sports reporter ousted after failing to disclose book deal with Michael Phelps

New York Times sports reporter Karen Crouse landed herself in hot water in July for failing to disclose the book deal she made with Michael Phelps while she herself was covering the Olympic swimmer. 

In June, Crouse authored a glowing piece that painted the 23-time gold medalist in a highly positive light with multiple tidbits about Phelps mentoring youth athletes. 

But a month after the piece was initially published, it was updated with a scathing editor’s note. 

“After this article was published, editors learned that the reporter had entered an agreement to co-write a book with Michael Phelps. If editors had been aware of the conflict, the reporter would not have been given the assignment,” the editor’s note read.

“Our guidelines state that no staff member may serve as a ghost writer or co-author for individuals who figure or are likely to figure in coverage they provide, edit, package or supervise,” a New York Times spokesperson told Fox News. “As the editors’ note makes clear, the arrangement was a conflict of interest. This was a significant lapse in judgment. We are reviewing this matter and will take appropriate action once the investigation has concluded.”

After initially being suspended, Crouse announced weeks later she was leaving the Times after 16 years with the paper.

The controversy received no on-air mention by Stelter, a former media reporter for the Times. -Fox News

USA Today botches fact-check claiming Biden didn’t check his watch during dignified transfer ceremony

“Stelter typically reveres fact-checks conducted by his media allies, but there was one in particular that mysteriously never reached the “Reliable Sources” radar,” writes Wulfohn.

Biden was slammed by Gold Star families after he checked his watch several times during a ceremony for 13 service members that were killed during his botched Afghanistan pullout.

Gold Star Father Darin Hoover, whose son Marine Staff Sgt. Taylor Hoover was killed in Kabul, alleges that President Biden looked down at his watch when all 13 fallen service members arrived at Dover Air Force Base:

“That happened on every single one of them.” pic.twitter.com/PC83XWNWsx

— Daily Caller (@DailyCaller) August 31, 2021

USA Today attempted to “fact-check” the report, claiming that Biden had only checked his watch after the ceremony.

Not so. And USA Today was forced to issue a correction which read: “This story was updated Sept. 2 to note that Biden checked his watch multiple times at the dignified transfer event, including during the ceremony itself.”

Meghan McCain’s dramatic exit from “The View”

2021 was a year of many high-profile media departures, among them the exit of “The View” co-host Meghan McCain. 

McCain turned the ABC daytime talk show into must-watch television for the on-air clashes she had with her liberal co-hosts throughout much of the Trump administration, as well as the first six months into the Biden administration. 

While she was vocal with her opposition to Trump, her conservative stance was repeatedly met with hostility from Whoopi Goldberg, Joy Behar and Sunny Hostin. 

But McCain’s exit received no mention on “Reliable Sources.” -Fox News

Jeffrey Toobin’s awkward return to CNN

Need we say more? Stelter certainly didn’t.

We just want to reintroduce Jeffry Toobin after a bit of a hiatus

*fap fap fap fap*

Jeffrey had to take time off

*fap fap fap*

After an unfortunate incident during

*fap … fap fap*

A zoom meeting. Welcome back, Jeffrey.

*fapfapfap*

Jeffrey, stop pic.twitter.com/piS3vp778L

— Geoffrey Ingersoll (@GPIngersoll) June 10, 2021

Chris Cuomo’s mounting scandals

When CNN announced it had fired its primetime star Chris Cuomo after the network learned of a second sexual harassment allegation leveled against him, Stelter spoke critically of his fallen colleague and the “headaches” he created for CNN as he aided his brother, now-ousted Democratic New York Gov. Andrew Cuomo.

This, however, was a drastic shift in tone since the CNN lackey spent months defending the anchor and downplaying the blatant violation of journalistic ethics, most infamously on “The Late Show.”

But while Stelter was occasionally forced to address the Cuomo saga on “Reliable Sources,” there were other controversies that plagued the CNN host he overlooked.

For example, he made no mention of Cuomo’s first accuser, veteran TV producer Shelley Ross, who alleged that he grabbed her buttock at a 2005 work function when the two of them were colleagues at ABC News. -Fox News

And finally…

CNN’s own producer arrested for child sex crimes

The “Reliable Sources” host would be the first to revel whenever an employee at a conservative media outlet landed in hot water, but he was noticeably mum about the alleged pedophile walking the halls of CNN.

John Griffin, a senior producer for CNN’s flagship morning program “New Day,” was arrested by the FBI after a grand jury in Vermont indicted him for shocking child sex crimes. 

After initially being suspended, Griffin was later fired by CNN. 

“The charges against Mr. Griffin are deeply disturbing. We learned of his arrest Friday afternoon and terminated his employment Monday,” a CNN spokesperson told Fox News Digital. -Fox News

And, as usual, silence from Stelter!

Tyler Durden
Mon, 12/27/2021 – 13:30

Share DeepPol